فروشگاه جامع پایان نامه, پروژه, پاورپوینت, مقاله و گزارش کارآموزی (کلیه رشته ها)
دسته بندی محصولات
آخرین محصولات فروشگاه
به فروشگاه اندیشه خوش آمدید انجام سفارشات سفارش پاورپوینت و ترجمه متون انگلیسی و وایریش پایان نامه و تایپ برای کلیه رشته ها انجام پروژه های معماری شامل پلان برش نما سایت پلان آنالیز سایت سه بعدی فروشگاه دانشجویی کافینت اندیشه

اطلاعیه فروشگاه

خریداران عزیز در هنگام خرید حتما روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود مراحل پرداخت را تا آخر و دریافت کدپیگیری سفارش انجام دهید در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل porozhe2020@yahoo.com استفاده نمایید. لازم به ذکر است بعضی خریداران بعد از خرید موفقت نمی توانند فایل خرداری شده را دانلود کنند در صورت عدم دانلود از لینک مورد نظر فایل خریداری شده به ایمیل وارد شده ارسال می شود. چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن در سایت اقدام نماییم.

پروژه بررسی و شبيه سازي قطع تحريک ژنراتور در ساختارهاي مختلف شبکه قدرت. doc

پروژه بررسی و شبيه سازي قطع تحريک ژنراتور در ساختارهاي مختلف شبکه قدرت. doc

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 15 صفحه

 

چکیده:

سيستم تحريک ژنراتور سنکرون يکي از تجهيزات مهم در عملکرد، کنترل ژنراتور و پايداري سيستم قدرت است. رله قطع تحريک بر اساس اندازه گيري امپدانس عمل می کند، این رله سهم مهمی در عملکرد سیستم حفاظت دارد، که باعث آسیب دیدن کمتر ژنراتور سنکرون می شود و همچنین شبکه قدرت را در برابر زیان های ناشی از افت ولتاژ ترمینال ژنراتور حفاظ می کند. در اين مقاله با مروري بر تحقيقات انجام شده، ساختارهاي مختلف از يک شبکه تحت مطالعه آورده شده و با شبيه سازي هاي انجام شده عکس العمل ژنراتورها در برابر قطع تحريک هریک از واحدها نشان داده شده است. در اين ساختارها اثر فاصله بين ژنراتورها، ژنراتورهاي موازي و ميزان بار بر روي امپدانس ديده شده و نيز مطالعه نحوه اثر گذاري تغييرات تحريک يک ژنراتور بر ژنراتور ديگر بررسي می شود.

 

مقدمه:

ضرورت داشتن حفاظت قطع تحريک (L.O.E) براي هر ژنراتور از آن جهت که قطع تحريک مي تواند صدماتي هم به ژنراتور و هم به شبکه قدرت وارد کند امري روشن است. براي تشخيص خطاي L.O.E تا کنون از روش هاي مختلفي استفاده شده است[1]:

رله undercurrent براي تشخيص شرايط مدار باز شدن مدار تحريک

رله overcurrent براي حالت اتصال کوتاه آن

رله revers-var که در ترمينال ژنراتور نصب مي شود و در صورت جذب توان راکتيو توسط ژنراتور تريپ مي دهد.

رله undervoltage در مدار تحريک

رله امپدانس در ترمينال ژنراتور.

تجربيات نشان مي دهد که رله امپدانسي از رله هاي جريان ميدان و يا توان راکتيو معکوس بهتر و دقيق تر عمل مي کند. براي تنظيم اين رله از offset برابر 1/2X'd استفاده مي شود و شعاع منطقه عملکرد رله را برابر Xd (رئکتانس حالت ماندگار ژنراتور) قرار ميدهند [1,2]. حتي مي توان براي رله مذکور دو. تنظيم در نظر گرفت. در اين صورت offset رله دوم را مانند قبل در نظر ميگيرند و شعاع رله را برابر 1p.u بر اساس امپدانس مبناي ژنراتور تنظيم مي کنند [3]. دايره کوچکتر براي عملکرد سريع رله است و دايره بزرگتر کندتر بوده ولي در شرايط بارگذاري کم ژنراتور نيز خطاي L.O.E را تشخيص مي دهد. در شرايط بار راکتيو بزرگ مثل موتور القايي توانايي رله L.O.E براي عملکرد مناسب کاهش مي يابد لذا در سيستم هاي با تعداد موتور القايي زياد offset رله قطع تحريک را مقدار کوچک تري تنظيم مي کنند [1].

در حالت L.O.E دور ژنراتور بالا مي رود و عملکرد ماشين از ژنراتور سنکرون به ژنراتور القايي تغيير مي کند [4]. اين ژنراتور توان راکتيو زيادي جذب مي کند که مي تواند باعث افت ولتاژ و فروپاشي شبکه، ناپايداري و از دست رفتن بار شود. قطع تحريک در ژنراتور هاي بزرگ اثر شديدتري بر اين ناپايداري دارد. رله امپدانسي در حالت قطع تحريک ژنراتور براي تامين توان راکتيو نياز به منبع خارجي دارد که اين منبع خارجي مي تواند شبکه و يا ژنراتورهاي ديگر موجود باشد [1]. در حالت عملکرد جزيره اي چند ژنراتور امکان دارد ژنراتورهاي باقيمانده نتوانند به طور مناسب توان راکتيو رله امپدانسي را تامين کنند و اين امر منجر به عملکرد نادرست رله مي شود. با توجه به اندازه ژنراتور سنکرون چند دستور العمل جهت اطمينان از عملکرد صحيح رله ديستانس در حالت قطع تحريک در [1] ارائه شده است.

مشخصه L.O.E و عملکرد رله در طول نوسانات گذرا و اغتشاشات فرکانسي شبکه در [3,5] بررسي شده است. طراحي يک سيستم حفاظت L.O.E جهت کاهش اغتشاش ولتاژ در شبکه ناشي از خطاي قطع تحريک در [6] مطالعه شده است.

نحوه حرکت امپدانس ديده شده توسط رله هاي L.O.E در مدت زمان اغتشاشات پشت سر هم در [4,7] تحقيق شده است. خطاي خارجي مي تواند منجر به شروع خطاي L.O.E در ژنراتور شود. مثلا خطاي فاز به زمين خط انتقال به همراه دو اتصال کوتاه در مدار تحريک که منجر به از دست رفتن کامل تحريک مي شود. در حالت حضور خطاهاي همزمـان عملـکرد رلـه L.O.E سريعتر ميشود.

بيشتر از 50% خطاهاي ژنراتور مربوط به سيستم تحريک است لذا پيدا کردن خطاهاي کوچک اين سيستم مهم است. در [8] با اندازه گيري زاويه ولغزش يک خفاظت سريع سيستم تحريک ارائه شده است. خطاهاي داخلي ژنراتور توسط رله هاي ديجيتال قابل تشخيص هستند. نتايج نشان مي دهد که زمان کل براي تشخيص خطا و تريپ رله کمتر از نيم سيکل خواهد بود. در [9] بر اساس انداه گيري هارمونيک دوم جريان تحريک يک سيستم حفاظتي طراحي شده است. استفاده از هوش مصنوعي بر اساس شبکه عصبي جهت تشخيص از دست رفتن پايداري شبکه ، نوع خطا و به خصوص خطاي قطع تحريک در [10] بررسي شده است.

 

فهرست مطالب:

چكيده:

مقدمه

شبکه مورد مطالعه

شبکه با يک ژنراتور

تحريک

دو ژنراتور با اتصال مستقيم به يک بار

سه ژنراتور با خطوط بين آنها

اثر ميزان بار و فاصله

سه ژنراتور با اتصال مستقيم بار

سه ژنراتور با اتصال مستقيم بدون بار

اتصال دو ژنراتور با خط انتقال

حرکت امپدانس از قطع تحريک ژنراتور

دو ژنراتور با تغذيه بار

تحريک

بررسي واحدهاي موازي

نحوه اثرگذاري تغييرات تحريک يک ژنراتور بر ژنراتور ديگر

نتيجه گيري و پيشنهادات

ضميمه

مراجع

 

فهرست اشکال:

شکل (1): تحريک يکي از واحدهاي نيروگاه رامين

شکل (2): شبکه مورد مطالعه

شکل(3): افت شديد ولتاژ در ترمينال هاي ژنراتور بعد از دست رفتن

شکل (5): توان اکتيو و راکتيو ژنراتور 1

شکل(6): حرکت امپدانس از ديد ژنراتور1و تاثير قطع تحريک

شکل (7): حرکت امپدانس از ديد ترمينال ژنراتور 1

شکل (8): حرکت امپدانس از ديد ترمينال ژنراتور 2

شکل(9): حرکت امپدانس از ديد ترمينال ژنراتور 3

شکل(10): ولتاژ و جريان سيم پيچ تحريک ژنراتور1

شکل (11) موقعيت امپدانس در صفحه امپدانس را نشان مي دهد.

شکل (11): موقعيت امپدانس در صفحه امپدانس رله

شکل(12): تغييرات ولتاژ ترمينال ژنراتور1

شکل (13): موقعيت امپدانس در صفحه امپدانس از ديد ترمينال ژنراتور 1 که تحت تاثير قطع تحريک است.

شکل(14): موقعيت امپدانس از ديد ترمينال ژنراتور 3

شکل(15): موقعيت امپدانس از ديد ترمينال ژنراتور 2

شکل(16): امپدانس از ديد ترمينال ژنراتور 3

شکل (17): امپدانس از ديد ترمينال ژنراتور 1 و تاثيري پذيري

شکل(18): حرکت امپدانس از ديد ترمينال ژنراتور 1 بعد از برداشتن

شکل (19): حرکت امپدانس از ديد ترمينال ژنراتور 3 بعد از برداشتن تحريک ژنراتور 1

شکل(20): ولتاژ ترمينال ژنراتور 1

شکل(21): امپدانس از ديد ترمينال ژنراتور 1

شکل (22): کاهش سرعت ژنراتور1 بعد از افزايش تحريک

شکل (23): افزايش ولتاژ ترمينال ژنراتور1 بعد از افزايش تحريک

شکل(24): حرکت امپدانس ديده شده از ديد ترمينال ژنراتور1 بعد از افزايش تحريک

شکل (25): حرکت امپدانس ديده شده از ديد ترمينال ژنراتور3 بعد از  افزايش تحريک ژنراتور1

 

منابع و مأخذ:

[1] CONRAD R. ST. PIERRE, “Loss-of-Excitation Protection for Synchronous Generators on Isolated Systems”, IEEE trans. on industry applications. vol. IA-21I NO. 1 January/ February 1985

[2] Van de Vegte, J.; Feedback Control Systems, 2nd Edition, Prentice Hall, 1990.

[3] Authors’ names separated by comma-dots; “The Paper Title in Italic Times New Roman 10pt”, Paper Address, Publishing Place, paper page, Year of Publish.

[4] Shakouri G., H.; Nikravesh, K. Y.; Menhaj, M. B.; “The Center of the Possibility Distribution in Fuzzy Regression Analysis”, Proc. EUFIT’97, vol. 1, p.p. 335-340, 1997.

[5] Authors’ names separated by comma-dots; “Internet Article Title in Italic Font”, Chapter or Section Name or Number, Complete URL address, Page Number (p.p.), Year, (Article Language, if not in English).

[6] Sgarro, F.; “Entropy and Information in the Management of the Uncertainty”, Capitolo 5, http://mathsun1.univ.trieste.it/~sgarro/research.html, pp. 12, 2000 (Italian).

[7] Book authors’ names; Book Title in Italic (and the title components, if any), Edition number, Publisher, Date of publish

[8] Van de Vegte, J.; Feedback Control Systems, 2nd Edition, Prentice Hall, 1990.

[9] Authors’ names separated by comma-dots; “The Paper Title in Italic Times New Roman 10pt”, Paper Address, Publishing Place, paper page, Year of Publish.

[10] Shakouri G., H.; Nikravesh, K. Y.; Menhaj, M. B.; “The Center of the Possibility Distribution in Fuzzy Regression Analysis”, Proc. EUFIT’97, vol. 1, p.p. 335-340, 1997.

[11] Authors’ names separated by comma-dots; “Internet Article Title in Italic Font”, Chapter or Section Name or Number, Complete URL address, Page Number (p.p.), Year, (Article Language, if not in English).

[12] Sgarro, F.; “Entropy and Information in the Management of the Uncertainty”, Capitolo 5, http://mathsun1.univ.trieste.it/~sgarro/research.html, pp. 12, 2000 (Italian).


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
Student-Project_1662571_3375.zip343.3k





پروژه شرح سيستم آب تغذيه نيروگاه توس. doc

پروژه شرح سيستم آب تغذيه نيروگاه توس. doc               نوع فایل: word قابل ویرایش 80 صفحه   مقدمه: امروزه در كليه نيروگاههاي بخاري ونيروگاههاي سيكل تركيبي كنترل سطح درام ازاهميت ويژه اي برخوردارمي باشدازاين رو نصب وسايل ودستگاههاي مهم ودقيق ضروري مي باشد. درنيروگاههابراي كنترل سطح تانكها،سيستم هاي مختلفي درنظرگرفته مي‌شود ويكي‌از تانكهاي موجود درنيروگاه كه كنترل سطح آن از اهميت وي ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,000 تومان

پروژه شناخت و اصول کار برقگیرها. doc

پروژه شناخت و اصول کار برقگیرها. doc               نوع فایل: word قابل ویرایش 75 صفحه   مقدمه: هر يك از ما در طول شبانه روز با بسياري از وسايل برقي در ارتباطيم. اما ما در اين بخش بيشتر با حفاظت ايمني در برابر خطرات طبيعي مانند صاعقه آشنا مي شويم. مطالعه و تحقيق اين شناخت را در اختيار انسان قرار مي دهد تا قطره اي به دانش اقيانوس او اضافه شود و با استفاده از در جهت رفاه و بهبود و آسايش خود ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,000 تومان

پروژه نحوه تأمين انرژي و عملكرد خودروي برقي. doc

پروژه نحوه تأمين انرژي و عملكرد خودروي برقي. doc               نوع فایل: word قابل ویرایش 150 صفحه   چکیده: اين پروژه بر اساس تحقيق و طراحي يكي از برنامه هاي اصلي صنعت در چند ساله اخير در مورد خودروهاي برقي تهيه و تدوين شده است واين پروژه به بررسي سيستم انتقال قدرت در خودروهاي برقي و مقايسه آن با سيستم انتقال قدرت در خودروهاي احتراق داخلي مي پردازد. سالهاي ابتدايي ساخت خودروهاي برقي به سال 1900 ميلا ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,000 تومان

پروژه نبروگاه جذر و مدی. doc

پروژه نبروگاه جذر و مدی. doc               نوع فایل: word قابل ویرایش 180 صفحه   مقدمه: در اين فصل به اختصار به انرژي جزر و مد درياها پرداخته شده است و در فصل‌هاي بعد جامع تر بيان خواهد شد. جزر و مد و جريانات جزر و مدي نتيجه اثر نيروهاي جاذبه اجسام آسماني است. اين نيروها سبب افزايش ارتفاع سطح آب شده كه اين افزايش نيز سبب ايجاد جريانات افقي جزر و مدي مي شود. انرژي اين جريا ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,000 تومان

پروژه نانو لوله های کربنی. doc

پروژه نانو لوله های کربنی. doc               نوع فایل: word قابل ویرایش 100 صفحه   چکیده: پس از کشف نانولوله های کربنی توسط ایجیما و همکارانش بررسی های بسیار زیادی بر روی این ساختارها در سایر علوم انجام شده است. این ساختارها به دلیل خواص منحصر به فرد مکانیکی و الکتریکی که از خود نشان داده اند جایگزین مناسبی برای سیلیکون و ترکیبات آن در قطعات الکترونیکی خواهند شد. در اینجا به بررسی خ ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,000 تومان

پروژه موقعيت قانوني و اهداف doc .WIMAX FORUM

پروژه موقعيت قانوني و اهداف doc .WIMAX FORUM               نوع فایل: word قابل ویرایش 50 صفحه   مقدمه: FORUM يك شركت غيرانتفاعي صنعت مدار مي باشدكه براي كمك به تسريع و اعتبار سنجي قابليت عمل بينا بيني محصولات بي سيم نوار پهن منطبق با استانداردهاي ETSI Hipe MAN و IEEE 802-16، ايجاد شده است. هدف اين شركت اين است كه راه اندازهاي جهاني راه حل هاي دستيابي بي سيم نوار پهن ( BWA ) قابل اجرا مبتني ب ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,000 تومان

پروژه برق قدرت با عنوان موتورهای الکتریکی. doc

پروژه برق قدرت با عنوان موتورهای الکتریکی. doc               نوع فایل: word قابل ویرایش 205 صفحه   مقدمه: یک موتورالکتریکی، الکتریسیته را به حرکت مکانیکی تبدیل می کند. عمل عکس آن که تبدیل حرکت مکانیکی به الکتریسیته است توسط ژنراتور انجام می شود. این دو وسیله بجز در عملکرد، مشابه یکدیگر هستند.اکثر موتورهای الکتریکی توسط الکترو مغناطیس کار می کنند، اما موتورهایی که براساس پدیده های دیگری نظیر نیروی ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,000 تومان

پروژه رشته برق قدرت با عنوان منطق فازی. doc

پروژه رشته برق قدرت با عنوان منطق فازی. doc               نوع فایل: word قابل ویرایش 65 صفحه   مقدمه: بشر به مدد تعقل و انديشه است که توانسته طبيعت چموش را رام خود کند، و فرهنگ و تمدن را رنگ و جلا ببخشد. مگر نه اينکه فرهنگ از انگيختگي و پويايي ارتباط دوره به دوره ي انسان و طبيعت، انسان و انسان، انسان و ابزار، انسان و جامعه و زبان معنا يافته است؟ به مدد همين انديشه است که آدمي مخلوق توانسته اثر ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,000 تومان

پروژه مسائل خاص در طراحی نیرو گاه ها. doc

پروژه مسائل خاص در طراحی نیرو گاه ها. doc               نوع فایل: word قابل ویرایش 235 صفحه   مقدمه: با افزایش مقدار مصرف بالطبع مهندسین و متخصصین شروع به افزایش ظرفیت نیروگاه ها نمودند و تا حدی که امکانات فنی و تکنولوژی وقت اجازه می داد ظرفیت نیروگاه ها افزایش داده شده است. تعیین ظرفیت نیروگاه بصورت بهینه ، متاثر از فاکتور های متفاوتی می باشد. امروزه بسیار واضح است که قیمت برق تولید شده ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,000 تومان

پروژه لامپ ها و روشنایی. doc

پروژه لامپ ها و روشنایی. doc               نوع فایل: word قابل ویرایش 25 صفحه   مقدمه: چندین سال از از اختراع اولین لامپ به دست تماس ادیسون می گذرد در این مدت که از عمر لامپ می گذرد این اختراع بشری سیر تکاملی یافته است و دچار تحول گشته است امروزه فقط نور لامپ مورد توجه کارخانجات سازنده لامپ نیست بلکه بیشتر سعی می کنند تا علاوه بر نور لامپ به موارد مانند عمر لامپ مصرف کم انرژی ، ت ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,000 تومان

پروژه گزارش كار آزمايشگاه ميكروكنترلر. doc

پروژه گزارش كار آزمايشگاه ميكروكنترلر. doc               نوع فایل: word قابل ویرایش 25 صفحه   مقدمه: در جلسه اول به آشنایی IC 89 S 51 و محیط  برنامه پروگرامر و چگونگی برنامه نویسی و چک کردن IC ، campile   کردن و write کردن برنامه روی میکرو آشنا شدیم . همچنین چگونگی  مدار راه انداز IC   ، تغذیه IC ومدار reset   IC را شناختیم.   فهرست مطالب: برن ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,000 تومان

پروژه كنترل الكترونيكي موتور ديزل. doc

پروژه كنترل الكترونيكي موتور ديزل. doc               نوع فایل: word قابل ویرایش 50 صفحه   مقدمه: امروزه، در وراي پيشرفت‌هائي كه در زمينه‌ي تزريق سوخت موتور ديزل صورت گرفته، كاهش مصرف سوخت و افزايش در توان و گشتاور، فاكتورهاي بسيار مهمي به شمار مي‌آيند. در گذشته، اهميت اين فاكتورها موجب استفاده‌ي بيشتر از موتورهاي ديزل با تزريق مستقيم ( DI ) بوده است. در مقام مقايسه با م ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,000 تومان
پرفروش ترین محصولات
نظرسنجی
مطالب مورد نظر شما در چه زمینه ای است؟