نوع فایل: word
قابل ویرایش 155 صفحه
چکیده:
با علم به اين كه محدوديت در منابع مواد اوليه و شرايط زيست محيطي عواملي هستند كه امروزه همه اختراعات و پيشرفتها را تحت تاثير قرار مي دهند ولي در كنار اين عوامل، رفاه بيشتر هميشه مدنظر بوده است.
گيربكسهاي اتوماتيك كه از اواخر دهه 40 ميلادي در اتومبيلهاي آمريكايي عرضه شدند تاكنون سير تكاملي بسيار طولاني را پيمودهاند. راحتي استفاده از اين گيربكسها و نيز استهلاك كمتر گيربكس و مجموعه هاي مرتبط با آن، بسياري رانندگان را به قبول هزينه بيشتر خريد و نگهداري آنها ترغيب ميكند. هدف اين پروژه معرفي و بررسي ساختار و عملكرد قسمتهاي اصلي گيربكس اتوماتيك خودروهاي سبك است. براي يك بررسي اجمالي ، گيربكس اتوماتيك درسه جزء اصلي در نظر گرفته شده است:
1-مبدل گشتاور
2-مجموعه چرخدنده هاي سيارهاي و عملكرد آنها
3-ساير ابزارها و وسيلههاي به كار رفته در ارتباط با اجزاي قبلي، و در فصل آخر محاسبات طراحي يك گيربكس نمونه، به طور محدود انجام شده است.
مقدمه:
اگر حركت خودروها فقط با سرعت زياد صورت ميگرفت و نيز حركت فقط در جادههاي مسطح انجام ميشد در اين صورت اگر قدرت توليدي موتور مستقيما به چرخها منتقل ميشد، موتور قادر بود تا اتومبيل را به حركت درآورد اما وقتي كه خودرو ميخواهد از حال سكون شروع به حركت نمايد و يا هنگامي كه در سربالائي تند در حركت است موتور قادر به تامين گشتاور مورد نياز براي به حركت در آوردن چرخها، نخواهد بود در اين جاست كه نياز به يك سيستم افزايش دهنده گشتاور احساس ميشود همين احساس نياز باعث شده است تا وسيلهاي بنام گيربكس ابداع شود و همانند يك اهرم مكانيكي عمل ميكند و با افزايش گشتاور، سرعت را كاهش ميدهد و برعكس.
وقتي مسير انتقال قدرت در خودرو را در نظر بگيريم ميبنييم كه گيربكس در اين مسر نقش يك عضو واسطه را دارد، يعني نه توليد كننده توان است و نه مصرف كننده آن.
مسير انتقال قدرت، شامل اجزاء محرك بين فلايويل موتور و چرخهاي محرك ميباشد. كه شامل كلاچ، گيربكس، كاردان ، قفل كاردان،ديفرانسيل و اكسل عقب ميباشد. در اين مسير قدرت، نسبت دندههاي گيربكس و ديفرانسيل به كار برده شده تا دور موتور را كنترل نموده و گشتاور لازم را توليد نمايد.
گيربكس يك تغيير دهنده گشتاور است و متناسب با بار وسيله نقليه،گشتاور و دور خروجي از موتور را تغيير ميدهد.
منظوراز گشتاور عبارت است از نيروي پيچشي كه براي چرخاندن محور بر آن وارد ميشود. (اشكال الف و ب)
شكل الف: براي حركت اتومبيل به گشتاور نياز است.
گشتاور عبارتست از نيروي پيچش وار به محور كه
در شكل با دست نشان داده شده است.
شكل ب: براي به حركت درآوردن اتومبيل در
سربالايي گشتاور موتور كافي نيست و بايد
آن را با يك وسيله مبدل گشتاور افزايش داد. در
اين شكل نيروي پيچش دست از طريق دنده
افزايش حاصل نموده است.
به طور كلي گيربكس اعم از دستي يا اتوماتيك نقش عمدهاي در عملكرد (performance) اتومبيل دارد منظور از عملكرد آن دسته از خصوصيات اتومبيل است كه به صورت كمي قابل بيان هستند مانند سرعت و شتاب، خصوصيات ديناميكي نظير قابليت هدايت و كنترل (Handling) يا كيفيت سواري (Ride) كه به صورت كيفي ارزيابي ميشوند جزو عملكرد اتومبيل منظور نميشوند. به همين ترتيب وقتي صحبت از عملكرد موتور اتومبيل ميشود كمياتي چون قدرت (Power) و گشتاور (Torque) توليد شده توسط موتور مورد نظر است و كيفياتي چون نرمي و يا خشن بودن كاركرد موتور جزو عملكرد آن در نظر گرفته نميشود.
گيربكس اتوماتيك تمام وظايف گيربكس دستي را به نحو احسن انجام ميدهد و علاوه بر آن داراي مزاياي است كه بارزترين آن راحتي رانندگي با اتومبيلهاي داراي گيربكس اتوماتيك است و اين براي انسان رفاه طلب امروزي،مطلوبتر است. ديگر مزيت گيربكس اتوماتيك در اينست كه چون ارتباط بين موتور و گيربكس از طريق ناز بالشي به نام مبدل گشتاور صورت ميگيرد و هيچ ارتباط صلب و مكانيكي بين اين دو وجود ندارد به همين دليل ضربهها و ارتعاشات چه از جانب موتور و چه از جانب چرخها وقتي به مبدل ميرسند، خنثي شده و از بين ميروند. اين خصيصه باعث ميشود تا استهلاك اجزاي گيربكس و مجموعه هاي مرتبط با آن بسيار كاهش پيدا كند.
گيربكسهاي اتوماتيك با اين خصيصههاي ارزشمند روز به روز مسير تكامل و پيشرفت را در صنعت خودروسازي طي كردهاند و از مدلهاي اوليه كه داراي اهرم تعيين وضعيت دنده بودند به مدلهاي پيشرفته امروزي رسيدهاند كه ميني كامپيوترها، همه تصميم گيريهاي لازم براي انتخاب دنده را انجام ميدهند و اين كنترل دقيق و هوشيار سبب ميشود تا موتور و گيربكس در مناسبترين وضعيت قرار گرفته و از اتلاف سوخت و يا وارد شدن فشار بر موتور جلوگيري شود و باعث بهبود اقتصاد سوخت و كاهش آلايندگي موتور ميشود. بر شمردن اين محاسن كه همگي مهم و با ارزشند شايد اهميت كار و تحقيق بر روي گيربكس اتوماتيك و وظيفه صنعت خودروسازي را به عنوان صنعت پايه كشور، در اين زمينه و در اين مقوله، تا حدي روشن و آشكار گرداند. در اين پروژه قسمتهاي مختلف گيربكس اتوماتيك هم از حيث ساختار و هم از حيث عملكرد مورد بررسي و تجزيه تحليل قرار گرفته است. براي كسي كه ميخواهد به صورت علمي بداند گيربكس اتوماتيك چيست و چگونه كار ميكند مطالعه اين مطالب مفيد خواهد بود.
فهرست مطالب:
چكيده
مقدمه
فصل اول
1-1-تاريخچه پيدايش گيربكس اتوماتيك
1-2-1- انواع گيربكس
2-2-1- اورداريو چيست؟
3-2-1- ارزش يك اوردرايو
1-3-1- گيربكس اتوماتيك
2-3-1- اجزاي اصلي گيربكسهاي اتوماتيك
فصل دوم
1-2-كوپلينگ هيدروليكي و مبدل گشتاور
2-2-تاريخچه كوپلينگ هبدروليكي و مبدل گشتاور
1-3-2- كوپلينگ هيدروليكي
2-3-2- ساختمان و اساس ار كوپلينگ هيدروليكي
3-3-2- نسبت سرعت (Speed Ratio)
4-3-2- يك گريپ فروت فلزي (A Metalic Grapefruit)
5-3-2- كاركرد كوپلينگ هيدروليكي (Fluid Cupling Operation)
1-4-2- مبدل گشتاور (Torque Converter)
2-4-2- ساختمان مبدل گشتاور (Torque Converter Constructio)
3-4-2- استاتور (انعكاس كننده)Stator (reactor)
4-4-2- لزوم استاتور
5-2- مبدل گشتاور چند عضوي Multi – Element Torque Converters
6-2- مبدلهاي اوليه
7-2- كلاچ يك طرفه (one – way clut ch)
1-8-2- كاركرد مبدل گشتاور Torque Converter Operation
2-8-2-حالت افزايش گشتاور Torque multiplication phase
3-8-2- قانون نيوتن
4-8-2- حالت كوپلينگ Coupling phase
5-8-2- سرعت استال Stall Speed
1-9-2- ظرفيت مبدل Converter Capacity
2-9-2- مبدلهاي با ظرفيت متغير (Variable Capacity Conerters)
1-10-2- قفل مبدل گشتاور LOCKUP TORQUE CONVERTER
2-10-2- مبدلهاي با قفل هيدروليكي Hydraulically Locked Converters
3-10-2- كنترل كلاچ هيدروليكي مبدل
4-10-2- قفل مبدل گريز از مركز
11-2- خلاصه (SUMMARY)
فصل سوم
1-3- مجموعه چرخدندههاي سيارهاي در گيربكسها
2-3- مجموعه چرخدندههاي خورشيدي يا سيارهاي
3-3- تعاريف (Definitions)
1-4-3- قوانين طرز كار دندههاي خورشيدي
2-4-3- قانون خلاص (Law of neutral)
3-4-3- قانون كاهش دهنده (Lawof reduction)
4-4-3-قانون اوردرايو (Law of overdrive)
5-4-3- قانون حركت مستقيم (Law of direct drive)
6-4-3- قانون دنده عقب (Law Reverse)
فصل چهارم
1-4- سيستم هاي خورشيدي در گيربكسهاي اتوماتيك
1-2-4- سيستم خورشيدي گيربكس سه سرعته تورك فلايت كرايسر
2-2-4- علايم ويژه راه اندازي
1-3-4-مسير قدرت در دندههاي خورشيدي
2-3-4- خلاص (Neutral)
3-3-4- دنده يك (First)
4-3-4- دنده دو (Second)
5-3-4- دنده مستقيم يا دنده 3(Direct or third)
6-3-4- دنده يك دستي (1)
7-3-4- دنده عقب (Reverse)
-3-4- پارك
فصل پنجم
1-5-ابزار و وسايل اجرائي
1-2-5- باندهاي گيربكس (Transmision Bands)
2-2-5- طراحي باند
1-3-5- سروهاي هيدروليكي (Hydrolic Servos)
2-3-5- نيروي سرو
3-3-5- مكانيزمهاي سرو(Servo Linkages)
4-3-5- تنظيم مكانيزم سرو (Servo Linkage (Band) Adjustment)
5-3-5- ميلهها و ستونهاي سرو (Servo Rods and Struts)
1-4-5- انبارههاي هيدروليكي (Hydraulic Accumulators)
2-4-5- انبارههاي نوع پيستوني مستقل
3-4-5- انباره هاي نوع پيستوني يكپارچه
4-4-5- انبارههاي نوع سوپاپي (Valve – Type Accumulator)
1-5-5- كلاچهاي هيدروليكي چند ديسكي
2-5-5- كلاچهاي نگهدارنده (Holding Clutches)
3-5-5- كلاچهاي گرداننده (Driving Clutches)
4-5-5- عملكرد كلاچ (CLUTCH OPERATION)
5-5-5-دريچه تخليه و ساچمه تنظيم كلاچ
6-5-5- انواع فنرهاي كلاچ (Clutch Spring Types)
8-5-5- نحوه عملكرد كنترل كلاچ
9-5-5-نيروي متغير درگيري كلاچ (Variable Clutch Holding Force)
6-5-كلاچهاي يك طرفه (ONE – WAY CLUTCHES)
1-7-5- كاربرد ابزار و وسايل اجرائي
2-7-5- گيربكس دو سرعته ساده – نوع اول
3-7-5- گيربكس دو سرعته ساده – نوع دوم
8-5- ترمز موتوري (Engine braking)
فصل ششم
1-6- سيستمهاي هيدروليكي گيربكسهاي اتوماتيك
2-6-پمپ هاي هيدروليكي (Hydraulic pumps)
3-6- سوپاپهاي هيدروليكي (Hydraulic Valves)
4-6- سيستم تهيه فشار (the pressure supply system)
5-6- سيستم سوپاپ دريچه گاز
6-6- سيستم سوپاپ تعديل خلائي (Vacum modulator Valve system)
7-6- سيستم سوپاپ گاورنر (governor valve system)
8-6- سوپاپ كنترل دستي (Manual Valve)
9-6- وضعيت هاي خلاص و پارك (Neutral and park)
10-6-وضعيت حركت D در دنده يك خودكار (automatic drive gear)
11-6-وضعيت خودكار حركت D در حالت دنده مستقيم
12-6-گيربكس اتوماتيك سه سرعته (نمونه)
13-6- بدنه سوپاپ (Valve body)
14-6- خلاصه(SUMMARY)
فصل هفتم
1-7-انتخاب يك نمونه گيربكس اتوماتيك
2-7- ابزارهاي اجرايي به كار رفته
3-7-نسبت دنده ها
1-4-7- جريان قدرت در دنده يك دستي و دنده يك اتوماتيك (DI)
2-4-7- جريان قدرت در دنده 2 اتوماتيك (D2)
3-4-7- جريان قدرت در دنده عقب
-5-7- چرخدنده هاي مارپيچ
2-5-7- نسبت بين قطرهاي چرخدندهها
6-7- پيش فرضهاي لازم براي شروع طراحي
7-7- طراحي محور گيربكس
8-7- ياتاقان لغزشي
9-7- طراحي چرخدنده رينگي جلو
10-7-طراحي چرخدندههاي اقماري
11-7-طراحي چرخدنده خورشيدي
نام فایل | حجم فایل |
---|---|
Student-Project_1684036_2368.zip | 241.3k |
نوع فایل: word قابل ویرایش 77 صفحه مقدمه: آسانسور: وسیله ای ایست متشکل از کابین و معمولاً وزنه تعادل و اجزاء دیگر که با روشهای مختلقی مسافر (نفر) یا بار یا هردو را در مسیر بین طبقات ساختمان جابجا می کند. فهرست مطالب: بخش اول آسانسور 1- تعاریف آسانسور کششی تابلو کنترل آسانسور تعمیرکار تراز طبقه شدن سیستم اضافه بار ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 55 صفحه مقدمه: كمك فنر دو جدارة بي فشار ارزانترين و اقتصادي ترين نوع كمك فنر هيدروليكي براي خودروي سواري است. اصلاح بي فشار بيانگر آن است كه سطح روغن در حالت سكون كمك فنر و در دماي محيط (دماي متعارف) در فشار اتمسفر قراردارد.دراينجا فشاري كه هنگام فشرده شدن كامل كمك فنر،افزايش دما يا در كمك فنر بادي كمكي به د ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 55 صفحه مقدمه: به دليلاينكه توضيح در مورد فرايندهاي كشش عميق به كمك هيدروفرمينگ و مزايا و معايب نسبي آن نياز به آشنايي با فرايند كشش عميق متداول دارد، در اين بخش لازم ديده شده كه به مقدار كافي، اين روش توليد، معرفي گردد. ابتدا تعريف و ويژگيهاي اين روش به طور خلاصه ارايه شده و پس از آن درباره ناپايداري پلاستيك ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 95 صفحه مقدمه: از دستگاههاي پنوماتيكي و هيدروليكي سالها در فرايندهاي صنعتي استفاده شده است و به همين جهت اين دستگاهها جاي ثابتي را در صنعت مدرن به دست اورده اند . پيشرفت مداوم فن اوري در زمينه استفاده از نيروي سيالات باعث توسعه و افزايش قابل ملاحظه آن در بسياري از حوزه هايي شده است كه تا كنون از نظر جذب فن پن ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 55 صفحه مقدمه: کامپوزيتنامي کلي براي مواد يا قطعاتي که از مواد و اجسام متفاوت با حفظ ساختار و نماي عمومي هر يک ساخته مي شود است. به بيان ديگر براي هر نوع جسمي که از مخلوط دو يا چند ماده، با ترکيب و خواص معين ساخته شده است بطوريکه در مجموعه سيستم هر کدام با مشخصات فيزيکي و مکانيکي خاص خود ظاهر مي شود. مهمترين ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 50 صفحه مقدمه: بیشتر تاریخ شناسان هوانوردی، چاک ییگر، خلبان آزمایشی نیروی هوایی آمریکا را اولین کسی می دانند که در حال پرواز با هواپیمای آزمایشی X- 1، که در حقیقت یک بمب افکن تغییر یافته جنگ جهانی و مجهز به چهار موتور راکت بود، برای نخستین بار دیوار صوتی را در جهان شکست. البته تعداد دیگری از خلبانان نیز ا ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 100 صفحه مقدمه: واژه تريبولوژي از ريشه كلمه يوناني (تريبو) به معني سايش و (لوژي) به معني دانش است. كاربرد اوليه اين علم در يونان باستان، شناخت عوامل حمل سنگهاي بزرگ بر روي سطح زمين و بهبود آنها بوده است. امروزه اين علم شامل مطالعه در مورد نيروي اصطكاك، فرسايش و استفاده از روانكارهاي جديد براي كاهش اين دو اثر ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 78 صفحه مقدمه: سيستم ترمز ضد قفل براي اولين بار در سال 1930 در هواپيما به شكل مكانيكي مورد استفاده قرار گرفت در همان زمان تحولات زيادي در توسعه اين سيستم در صنعت هوانوردي بوجود آمد . اما جالب بود كه بررسي اين سيستم براي چندين سال متوقف شد تا اينكه در سال 1975 تا 1976 براي اولين بار اين سيستم در كاميونهاي سنگي ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 60 صفحه مقدمه: آهن گریکار برروی فلز به منظور تبدیل آن به یک شکل مفید توسط پتک کاری و یا پرس کاری می باشد ، آهن گری از قدیمی ترین هنر های فلز کاری محسوب می شود و منشاء آن به زمان های بسیار دور بر می گردد. در حقیقت در چندین هزار سال پیش فلزاتی مانند نقره و طلا بدون استفاده از قالب آهن گری (آهن گریباز) می شدند. ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 105 صفحه مقدمه: محققان با استفاده از مواد و فرآيندهاي ميكروالكترونيك مدت هاست كه كنترل پرتوها، چرخ دنده ها و پوسته هاي ماشين هاي ميكروسكوپي را انجام داده اند كه اين عناصر مكانيكي و مدارهاي ميكروالكترونيكي كه آن ها را كنترل مي كنند را به طور كل سيستم هاي ميكروالكترومكانيك يا MEMS خوانده اند. در تكنولوژي امرو ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 70 صفحه مقدمه: اين سيستم دقيقاً همان سيستم شيشه بالابر درب شاگرد در پژو 405 است با باز كردن سوئيچ زير فرمان برق از فيوز F 30 رد شده و به پايه 1 رله پنج پايه مشكي رنگ 6126 كه در بالاي پاي راننده قرار دارد ، مي رسد . رله تحريك شده و برق ورودي به پاي شماره 3 رله از پايه شماره 5 آن خارج مي شود . خروجي برق آن از ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 100 صفحه مقدمه: محصولي كه در اين طرح جهت بررسي هاي فني و اقتصادي مورد مطالعه قرار مي گيرد سيستم دزدگير خودرو نام دارد كه در خودروهاي سواري به منظور افزايش ضريب حفاظتي در مقابل سرقت از آن استفاده به عمل مي آيد. نحوة توليد محصول درداخل واحد، با توجه به ماهيت اجزاء تشكيل دهندة آن كه غالباً در برگيرندة قطعات الكت ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 30 صفحه چکیده: محدوديت هاي اعمال شده از طرف سازمانهاي زيست محيطي، تدوين قوانين و استانداردهاي جديد در كنترل ميزان آلاينده هاي خروجي از موتورهاي بنزيني و ديزلي موجب شده فن آوري موتورهاي ديزلي و بنزيني به سوي سيستم هاي تغذيه و احتراق پيشرفته پاشيدن سوخت و احتراق با كنترل ECU گرايش يابد. اين حركت علاوه بر دست ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 60 صفحه چکیده: در اين مجموعه روند اتصال بين دوماده سراميكي واتصال بين يك ماده سراميكي با فلز بررسي ميشود. در ابتدا اتصال بين سراميك با فلز بررسي ميشود كه اين اتصال نيازمند متاليزه كردن يا فلزي كردن سطح سراميك ميباشد چرا كه با اين كارجذب و چسبندگي فلز به سراميك بهتر انجام ميشود. ابتدا فر ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 165 صفحه مقدمه: روباتهاي كار گزاراني هستند كه با نفوذ در دنياي فيزيكي وظايفي ميدهند. آنها به حسگرهايي مجهز شدهاند تا محيط اطرافشان را احساس كنند و اجزايي تا با آن بر محيط تاثير بگذارند. روباتها به سه دسته كلي روباتهاي متحرك، روباتهاي انساننما، و بازوهاي روباتيك تقسيم ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 77 صفحه مقدمه: ربات یک ماشین هوشمند است که قادر است در شرایط خاصی که در آن قرار می گیرد، کار تعریف شده ای را انجام دهد و همچنین قابلیت تصمیم گیری در شرایط مختلف را نیز ممکن است داشته باشد. با این تعریف می توان گفت ربات ها برای کارهای مختلفی می توانند تعریف و ساخته شوند.مانند کارهایی که انجام آن برای انسان غیر ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 50 صفحه چکیده: گزارش بررسي ميزان كاهش آلايندههاي خروجي اگزوز در اثر سرويس و تنظيم موتور خودرو شامل دو قسمت عمده ميباشد. قسمت اول توسط شركت كنترل ترافيك تهران به تشريح متد انتخاب خودروهايي كه آزمايشات برروي آنها انجام ميشود پرداخته و نتايج حاصل از بررسي وضعيت سلامت فني خودروهاي بنزيني را ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 120 صفحه مقدمه: امروزه بریزینگ بعنوان یکی از روشهای موثر در اتصالفلزات مختلف ‘ در سطح وسیعیتوسط مهندسا ن مورد تحقیق وبرسی قرار گرفته است. نتیجه عملی آن گسترش انواع روشهای بریزینگ ‘ انواع فیلر متالها ‘ انواع فلاکسها و بکارگیری آنها در توسعه فرایند بریزینگ در اتصال فلزات مختلف بوده اس ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 95 صفحه چکیده: عامل محرک در طراحی توربین های گازی در کاربردهای هواپیمایی، به طور کلی نیازمند استفاده از عملکرد بالاتر در اندازه کوچکتر می باشد. در نتیجه، تقاضاهای مربوط به عملکرد برای هر قطعه توربورماشین، سخت تر می شود. برای رفع این نیازها، طراحی های قطعه باید مکانیزم های تولید کننده تلفات را به حداقل و بازدهی ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 67 صفحه مقدمه: مطالعه آلودگي محيطهاي بسته غير حرفه اي ( Non – Occupational Indoor Environment ) تقريباً علم جديدي است و از عمر آن حدود 25 سال مي گذرد به طوري كه اولين سمينار بين المللي آن در سال 1978 ميلاديودر دفتر منطقه اي اروپايي سازمان بهداشت جهاني در دانمارك برگزار گرديد. مطالعاتي كه توسط سازمان ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 95 صفحه مقدمه: عمليات آماده سازي درز لوله يكي از مراحل اساسي جوشكاري لوله بوده چرا كه كيفيت جوش در ارتباط نزديكي با نحوه آماده سازي لوله مي باشد. در بعضي موارد، آماده سازي اشتباه اتصال ميتواند منجر به بروز معايب و شكست در قطعه گردد. جوشكار لوله مي بايستي اطلاعات مهارت كافي جهت آماده سازي لوله داشته باشد كه اي ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 115 صفحه مقدمه: واژه پليمر از كلمات يوناني پلي1 به معني بسيار و مر2 به معني قسمت، قطعه يا پاره گرفته شده است. به همين علت در واژه نامه هاي فارسي در بسياري مواقع بسپار ناميده مي شود. در حقيقت اين واژه به مولكول هاي بسيار بزرگي اطلاق مي شود كه از واحدهاي متعدد و داراي اتصالات داخلي ساخته شده باشند. به عبارت ديگ ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 50 صفحه چکیده: بسیاری از قسمت ها محیط های مکانیکی خود را بعنوان یک نتیجه از تغییرات فیزیکی یا عیوب وفق می دهند.سلول ها با هم برای این مرحله آشکار کننده و موثر می باشند.اگر چه خیلی از مطالعات روشن و واضح عملی شده است تا به مکانیزم آشکار کننده ها و سازگارکننده ها با کشش های مکانیکی رسیدگی شود. سلول های کششی ناش ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 85 صفحه مقدمه: اين فصل كاربرد و عملكرد انواع ترمزهاي مورد استفاده در اتومبيل را تشريح مي كند. از آنجائي كه اكثريت ترمزهاي امروزي بوسيلة هيدروليك بكار مي افتد ، در اين فصل كاربرد ترمزهاي هيدروليكي و ساختمان آنها شرح داده شده است. دو نوع ترمز هيدروليكي وجود دارد: ديسكي و كاسه اي. در نوع كاسه اي ، كفشكهاي ترمز ب ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 220 صفحه مقدمه: ارسطو كه نظر هاي فيلسوف هاي يوناني پيش از خود را خلاصه كرده بود عقيده داشت كه همه موارد موجود در زمين از چهار عنصر« خاك آب آزمايش هاي مربوط به هوا و آتش»حاصل شده است سه عنصر از چهار عنصر ارسطو به سه حالت ماده جامد مايع گاز و عنصر چهارم به انرژي تبديل ميشود. دانشمندان گاز را نوعي آ ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 62 صفحه مقدمه: شعله ها فقط در ترکیب ها و مخلوط های شیمیایی تکثیر و گسترش می یابند که قادر به واکنش سریع باشند تا بتوان آنها را انفجاری یامنفجر شوندهدر نظر گرفت. علاوه بر این عبارت انفجاری به معنی واکنش سریع است از نقطه نظر احتراق گرایش و توجه به پدیده جنبش شناسایی شیمیایی بیشتر متمرکز است بر شرایطی که در آن س ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 130 صفحه مقدمه: امروزه با توسعه روزافزون صنعت نيروگاه وتوليد برق وبا توجه به اين نكته كه اكثريت دانشجويان مهندسي و...ويا حتي فارغ التحصيلان دراين رشته ها موفق به بازديدكاملي از نيروگاه وسيستم كاري و نحوه عملكرد سيستمهاي موجود در نيروگاه نشده اند،وبا توجه به سابقه كاري كه من در نيروگاه جنوب اصفهان درزمينه نصب ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 100 صفحه مقدمه: هاوركرافت جزء ماشينهاي نقليه كلاس بالائي مي باشد كه برروي هر سطحي اعم از خشكي،آب ،يخ، چمن و هر چيز ديگري كه بتوان هوا را به تله انداخت حركت مي كند. علت نياز به اين وسيله آنست كه تنها وسيله اي مي باشد كه قابليت حركت در شرايط مختلف را دارد و مثلا مي توان در نواحي كم عمق كه امكان حركت براي ساير ش ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 373 صفحه مقدمه: مهندسي مکانيک امروزه در برگيرنده طيف وسيعي از صنعت است که تهويه مطبوع يکي از شاخه هاي مهم آن مي باشد. پيشرفتهايي که تا کنون در تهويه مطبوع و صنايع مرتبط به آن ، مخصوصا در کشورهاي مترقي و صنعتي حاصل شده ، بيش از پيش اهميت بخش مهندسي مکانيک در حرارت و سيالات را نمايان ساخته است. استفاده از سيس ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 82 صفحه مقدمه: کوپلینگ ها کوپلینگ ها اجزایی از ماشین هستند که حرکت و توان را از انتهای یک محور دریافت و به محور دیگر منتقل می کنند. در کوپلینگ ها قطع ارتباط بین محور محرک و متحرک وجود ندارد. در یک دسته بندی کلی کوپلینگ ها به دو نوع صلب و انعطاف پذیر تقسیم بندی می شوند. 1- کوپلینگ های صلب (سخت) این نوع کوپل ...
نوع فایل: word قابل ویرایش 360 صفحه مقدمه: تمامي مهندسين ( بدون توجه به اينکه در چه شاخه اي کار مي کنند )پيوسته با مسائل اندازه گيري روبرو هستند. مسائلي نظير اندازه گيري جرم ، نيرو ، دما ، مقدار يک جريان الکتيرکي ، طول ،زاويه و غيره و يا مسائلي مربوط به اثرات جمعي از آنها.نتايج اين قبيل اندازه گيري ها خط مشيي را به مهندس نشان مي دهد و ...